Saturday, July 5, 2008

Khairy Jamaluddin punya kemahiran Lebih Istimewa

Response dari KJ tentang isu Anwar sememangnya sudah di jangka ,
ada sesuatu yang menarik di artikel KJ kali ni,

part of respon KJ di rembau.net - Tuduhan Homoseks terhadap Dato' Seri Anwar

" Cuma satu perkara dalam hal ini menimbulkan tanda tanya bagi saya. Saya difahamkan Saiful tidak lagi melanjutkan pelajarannya di Uniten kerana prestasi akademiknya amat mengecewakan. Selepas keluar dari Uniten beliau mula bekerja dengan PKR sebagai seorang sukarelawan. Antara tugasnya adalah membuat kopi dan teh untuk pemimpin-pemimpin PKR. Tak sampai beberapa bulan, Saiful dinaik pangkat dengan begitu mendadak daripada "coffee boy" terus menjadi Pegawai Khas kepada Dato' Seri Anwar Ibrahim. Apa rahsia beliau naik pangkat dengan begitu laju dalam dua tiga bulan? Sudah tentu bukan kelulusan akademiknya kerana terpaksa meninggalkan universiti akibat prestasi yang kurang baik. Mungkin beliau ada kemahiran lain yang istimewa? "

my reply at rembau.net yang memang tentu KJ takkan publish

- KJ lagi " special",

1998 - habis belajar

1999 - Special Officer - Pak Lah

2001 - kahwin dgn Nori

2003 - Deputy Principal Private Secretary - Pak Lah

2005 - ada RM9.2 Juta ( juta bukan ribu ) beli saham ECM Libra - KJ boleh tulis buku - " How to be Multi Millionaire within 6 years if u close to Prime Minister " - confirmed Book of The Year

2006 - langkah pertama nak bermula dgn Kementerian Belia & Sukan
mulakan MyTeam-TV3

2007 - merge dgn Perak UPB FC - UPB-MyTeam FC , September 2007 terus jadi Vice President - FAM , satu lagi buku KJ boleh tulis " How to be FAM Vice President within 2 Years " , bukan setakat Elyas Omar tak boleh buat , Shebby pun terkedu nak komen, Scolari pun pening taktik yang KJ pakai .

2008 - jadi calon PRU , berbekalkan calon lain yang muda- muda yang dicalonkan nak balance pencalonan KJ + dengan harapan akan sokong KJ
nanti, duo PM - Anak Menantu dimalukan , perancangan KJ nak masuk kabinet terencat.

Dalam masa 10 tahun KJ dah boleh ketuk pintu kabinet Parlimen
( kalau BN menang PRU mcm 2004 ) .

timbul juga tanda tanya kepada saya bagaimana KJ ( monyet seperti panggilan blogger lain ) boleh mencapai semua ini dalam masa 10 tahun , arghhh - macam mana ni saya masih belum ada jawapan , mengapa , bagaimana , seperti soalan KJ . Mungkin beliau ada kemahiran lain yang istimewa?

No comments: